Po Levstikovi poti od Litije do Čateža

Objavljeno .

Pohodnice ponedeljkove skupine društva smo se tudi udeležile množičnega tradicionalnega  pohoda po Levstikovi poti od Litije do Čateža v dolžini 22 km.Pohod je bil  na martinovo soboto, 11. nov. 2017.

catez 20171111 083627mcatez 20171111 130533m
Lep pozdrav!
zapisala in fotografirala: Stanka

Četrtkovi pohodniki - smelo že v drugo šolsko leto

2017 11 pohodi vintgar

Kako hitro mineva čas, začetki v oktobru leta 2016 in že smo zaključili oktober leta 2017, a tudi med počitnicami smo bili aktivni. Skupina se veča, v tem šolskem letu so se nam pridružile štiri pohodnice, zdaj nas je deset in prav prijetna družba odkriva nove bisere naše lepe domovine.

Naša kolegica, Majda Šraj, neumorno beleži naše podvige in kronološko niza dogodke v besedi in fotografiji. Preberite si, mogoče pa dobite idejo tudi za družinski izlet.

Mirjana Kavčič

3.8.2017:
Vintgar in dolina Radovne

Današnji pohod ali druženje je bilo že naprej določeno. Soteska nas je čakala prav prijetno ohlajena. Pravo presenečenje, da je ogromno turistov.

1,6 km dolga soteska Vintgar je zarezana med veličastnimi stenami hribovja, biser v tej soteski je reka Radovna s svojimi slapovi in tolmunčki. Pot nas je vodila po lesenih mostovih v prijetnem hladu, mimo slapa Šum, ki je največji rečni slap v Sloveniji. Med hojo smo dobili, kar zajetno razlago od Metke Zupanek, ki je preživljala otroštvo v tem prečudovitem okolju. Živela je čisto blizu.

Po končani peš poti smo se odpeljali do jezera Kreda. To je majhno umetno jezero v dolini Radonje.

Pot nas je peljala do ogromne stare lipe, ki se bohoti zraven prečudovitih hribov.

Ko smo se peljale naprej proti Mojstrani nas je pri tabli Psnak, kar potegnilo na parkirišče. Z veseljem smo sedli za mizo in si naročili ajdove krape in kislo mleko.

Sončen dan in dobra volja to je ostalo za popotnico domov.

17.8.2017:
Tromeja Kranjska gora
1508m visok vrh, ki se nahaja na tromeji med Slovenijo, Italijo in Avstrijo. Ko smo prišle na vrh se je odprl razgled na Julijske Alpe, Ziljske Alpe…

Po krajšem kroženju smo se spustili v dolino. Sonce je prav prijetno grelo.

5.10.2017:
Dom na Slivni (cerkev Sv. Neže

Pot smo začeli pri obeležjih na GEOSSu. Strmo v gozd, ki se kmalu pokaže , da je pot prav prijetna. Hodi se po gozdnati poti. V tem času imaš na tleh vse barve, ki jih premore jesen. Ta preproga je prečudovita. Ob poti smo nabirali gobe in občudovali gozdna tihožitja.

Pot nas je pripeljala do kapelice, ki je lepo urejena in naznanja, da smo le malo oddaljeni od prečudovite cerkve Sv Neže od katere je lep razgled na okoliško hribovje. Slivno ima zgodbo iz turških časov, prav prijetna je.

Ob cerkvici je prečudovit travnik na katerem je starejši gospod (pastir) pasel koze in ovce. Razveselil se je pohodnikov in stekel je prijeten klepet z nasvetom, katero pot naj vzamemo , da bomo hitreje v dolini.

Ob zaključku smo bili več kot zadovoljni.

12.10.2017:
Sv. Mohor nad Moravčami

Sv. Mohor se nahaja na zelo razgledni vzpetini. Spada v Zasavko-Posavsko hribovje. Iz Domžal nas pelje pot proti Moravčam, ko pridemo do gostišča »Frfrav« zavijemo levo in še kilometer do začetka poti. Pot se začne po mešanem gozdu, ki se poigrava z čudovitimi barvami. Posebnost tega dne je bilo prečudovito vreme, ki je pošiljalo sonce skozi drevesa. Na poti smo se čudili tihožitju gob.

Ko smo prispeli do cerkve nas je prijazno pozdravila gospa , ki stanuje v bližini in nam povedala kar nekaj zanimivih stvari. Razgled je bil prečudovit z vrha smo videli limbarski vrh, vidljivost je bila res čudovita. Po ogledu smo se vračali po drugi poti, ki nam jo je svetovala gospa. Lahko bi rekli, da smo zaključili krog.

20.10.2017:
Piknik na mengeški Koči

Izjemoma smo se odločile, da pohod prestavimo na petek, ker je kostanjev piknik, ki ga je organizirala Univerza za tretje življenjsko obdobje Domžale. Zbrali smo se na parkirnem prostoru pri vznožju hriba. Počasi in klepetavo smo odrinili proti cilju. Vreme nam je bilo naklonjeno. Sončno toplo jesensko vreme. Pri koči so nas čakale citrarke, ki so predstavile pesmi, ki so zvenele čudovito. Svojo dobro voljo je pokazala gospa Mara in nam z deklamirala in odpela nekaj ljudskih pesmi. Pozdravni govor predsednika Društva Lipa Marjana Ravnikarja.

Ob kramljanju smo bili dobro postreženi, hrana in kostanj sta bila odlična. Ura se je kar hitro pomaknila čez dvanajsto in počasi smo se odpravili proti domu.

26.10.2017:
Sela v Tuhinju

Današnji pohod smo načrtovali, ker smo predvidevali, da bo grdo vreme, a izkazalo se je ravno obratno. Lep sončen dan in ostali smo pri omenjenem izletu. Med stara naselja v kamniški občini sodijo nedvomno tudi Sela pri Kamniku, ki se že omenjajo v starih listinah.

Ko smo prispeli do cerkve smo se odločili, da povprašamo gospoda Danijela Kaštruna, ki skrbi za cerkev Sv. Neže, da nam pove zgodovino kraja in kako prav smo se odločili. Pripravljen nam je bil razložiti zgodovino nastanka kraja in ožje okolice. Bil je zelo izčrpen.

Pot smo nadaljevali proti termam v Tuhinju in po poti nazaj do parkirišča. Prijetna nezahtevna pot, ki jo lahko nadgradiš z okoliškimi hribi.

Tako in že so tu prve počitnice, ki jih bomo preskočili. Vidimo se v četrtek 2.11.2017. Predvidevamo izlet na Zasavsko goro - v primeru slabega vremena gremo v Kamniško Bistrico.

(kliknite slike za povečan prikaz in podnapise)

• Kliknite za povečavo slike IMG_0082.JPG Click to open image! Click to open image!
  • Kliknite za povečavo slike IMG_0108.JPG Click to open image! Click to open image!
  • Kliknite za povečavo slike IMG_0111.JPG Click to open image! Click to open image!
  • Kliknite za povečavo slike IMG_0116.JPG Click to open image! Click to open image!
  • Kliknite za povečavo slike IMG_0117.JPG Click to open image! Click to open image!
  • Kliknite za povečavo slike IMG_0120.JPG Click to open image! Click to open image!
  • Kliknite za povečavo slike IMG_0127.JPG Click to open image! Click to open image!
  • Kliknite za povečavo slike IMG_0130.JPG Click to open image! Click to open image!
  • Kliknite za povečavo slike IMG_0134.JPG Click to open image! Click to open image!
  • Kliknite za povečavo slike IMG_0139.JPG Click to open image! Click to open image!
  • Kliknite za povečavo slike IMG_0141.JPG Click to open image! Click to open image!
  • Kliknite za povečavo slike IMG_0146.JPG Click to open image! Click to open image!
  • Kliknite za povečavo slike IMG_0147.JPG Click to open image! Click to open image!
  • Kliknite za povečavo slike IMG_0150.JPG Click to open image! Click to open image!
  • Kliknite za povečavo slike IMG_0151.JPG Click to open image! Click to open image!

Četrtkovi pohodniki zaključili šolsko leto 2016 - 2017

Objavljeno .

Pohodnice četrtkove skupine so svoj program pohodov za šolsko leto 2016-2017 zaključile z dokaj zahtevnim pohodom po Bornovi poti v Karavankah, še posebno, ker je bil ta dan zelo vroč in soparen. Osvojen cilj pa je poplačal ves trud. Več o pohodih je pripravila v besedi in sliki naša kolegica Majda Šraj. Preberite in oglejte si fotografije, ne bo vam žal.
V začetku meseca avgusta začenjamo program pohodov za šolsko leto 2017-2018. Pridružite se nam.
Mirjana Kavčič

Ob Kamniški Bistrici

4.5. in 11.5. 2017: Vreme je bilo deževno in nič kaj prijazno za pohode in tako je padla odločitev, da gremo po poteh  Bistrice, ki je prijetna za hojo ob vsakem vremenu.  Pot smo zaključile  nekje  na sredi in se vrnile po drugi strani v Domžale.

Maribor

23.5.2017: Našo odločitev smo sprejeli enoglasno. Zakaj ne bi pogledali mesto Maribor , ki ga krasi Lent  z opevano trto. Dodali smo ogled z vlakcem, ki te popelje po ulicah po katerih je mnogo znamenitosti.  Turistični vlak nas je pripeljal do ladje, ki vozi turiste po reki Dravi. Ujeli smo prečudovito vreme brez oblačka. Kaj lepšega in udobnega sedenja na vrhu ladje v roki dober sladoled in panorama, ki te boža po očeh.

Pozabiš na čas, a ta je naš gospodar. Avtobus nas je čakal na postaji, da nas odpelje proti Domžalam.

Brdo pri Kranju

1.6.2017: Pohod smo izbirali in izbrali  odlični predlog..  Sonček nam je pomagal in nas popeljal v prečudovito oskrbovan park Brdo pri Kranju.  Bili smo res dobre volje, na vhodu nas je prijazno pozdravil varnostnik in nas obdaril z informacijami in brošurami. Začele smo pri rezidenci pri renesančnem dvorcu iz začetka 16. stoletja, zgradil ga je Jurij Egkh. Zgodovina pozna več lastnikov.

Pomembno je to, da je park odprt za sprehajalce, ki najdejo v njem kotiček za meditacijo in sproščanje. Potke in gredice kar kličejo po obisku.  Končali smo ob konjušnici in na kavici v prijetnem bifeju, ki ti nudi razgled  po okolici.

pohodnice 2017 4

Na sliki: zadovoljni tim…, ki odhaja

Bornova pot

6.7.2017: To pot smo večkrat  omenjali, a nikoli nismo določili datuma pohoda.  Zbrali smo se na starem mestu in ob prelepem,  kar precej vročem vremenu  napotili v smeri Ljubelja. Čeprav smo na začetku nam je bil cilj koča na planini  Preval-a (1311 m).  Pot nas usmeri v gozd na pešpot, ki nas hitro pripelje do vznožja melišč, ki nam ponudi prečudoviti razgled v dolino. Nadaljujemo čez dva Bornova tunela, ki popestrita pohod.  Na nekaterih delih je pot malo strma. Ves trud poplačan, ko prideš do koče  Preval-a. Tukaj srečaš zadovoljne pohodnike, ki so se okrepčali in tiste v pričakovanju, da dobimo okusno pripravljeno hrano (štruklji, jota…), če se odločite za omenjen pohod ste na koncu nagrajeni z hrano in prečudovitim razgledom.

VABILO:
Zdaj smo si privoščili malo počitnic,
3.8.2017 se spet dobimo na parkirišču »Univerzale« ob 7.30 uri.
Pohod: Blejski Vintgar

Prilagam fotografijo,  da bo to res prijeten pohod.

Bled Vintgar jul2017

Tekst in fotografije: Majda Šraj

Ugodnosti za člane društva Lipa Domžale v Termah Snovik

Objavljeno .

Društvo Lipa Domžale je sklenilo dogovor s Termami Snovik glede ugodnosti, ki jih imajo člani društva v termah in sicer:

1. ugodnost za individualne obiske članov društva Lipa:

- 20% popust na redne kopalne karte in druge wellness storitve (masaže, savne, kozmetične storitve) po vsakokratnem veljavnem ceniku. Popust ne velja za darilne karte oz. bone ter prenosljive vstopnice.

20 % popust na ugodnosti veljajo samo za imetnike članskih izkaznic društva. Člansko izkaznico člani predložijo na recepciji pred izdajo računa in se izkažejo z osebnim dokumentom.

2. ugodnost za skupinski obisk članov:

- 3 ure kopanja za 6 EUR po osebi, velja za skupino članov min. 10 oseb.

Ugodnost velja ob predhodni najavi, prav tako samo za imetnike članskih izkaznic društva. Skupinski obiski naj bi bili ob petkih v dopoldanskem času. V času počitnic pa se predvideva obisk tudi ob drugih dnevih.

Vsi, ki bi želeli obiskovati terme v skupini, sporočite to v času uradnih ur v tajništvo društva na tel. štev. 01 722 6670 ali animatorjem.

Prvi obisk v skupini se predvideva v petek, 5.maja, ob 9.30 uri (skupina se dobi v recepciji - ob 10.00 uri je vodena telovadba v bazenu).

Društvo Lipa Domžale (Marija Gornik Kugler)
Terme Snovik (Andreja Uštar)
T: (01) 83 44 221
www.terme-snovik.si

terme snovik

Četrtkovi pohodniki nizajo bisere Slovenije

Objavljeno .

Čas hitro mineva, opisujemo  že tretjo dekado našega pohodniškega druženja in nizanja lepot prelepe in zanimive domovine. Tudi  kondicijsko smo se okrepile in si privoščimo kaj bolj zahtevnega, do tisočaka visoko.
Vabimo vas, da si ogledate naš prispevek v besedi in fotografiji.

Vabilo velja tudi, da se nam pridružite  ob četrtkih na prijetno hojo.

Sv. Urh nad Ljubljano in Orle (458 m)

9.3.2017 : Zbrali smo se na naši zbirni točki. Zbirati smo začeli predloge kam bi nas vodila pohodniška pot. Vreme je bilo prijetno toplo za ta čas. Zedinili smo se, da gremo obiskat Urh nad Ljubljano. Prispeli smo do točke: cerkve sv. Urha. Debata se je začela okoli grozot, ki so se dogajale v tej okolici. Morda bi omenila samo ,da je v bližini grobnica žrtev s spomenikom, ki sta ga izdelala kiparja Zdenko Kalin in Karel Putrih. Veselo smo zakorakali v gozd po poti proti Orlam. Pot vodi po mešanem gozdu. Steza je dobro shojena, da lahko mirno opazuješ okolico in podrast, ki kar vabi da narediš pomladanski šopek. Veseli smo bili , ko smo zagledali smerokaz brunarica Orle. Kar malo zadihani smo si privoščili priboljšek v obliki malice v gostišču Orle.

Zmeraj je treba priti tudi nazaj in tudi danes ni izjema. Lahkih nog in vesela debata nas je pripeljala do sv Urha, kjer so nas čakali jekleni konjički, da nas popeljejo domov.

Pešpot do Doba ob reki Rači

16.3.2017 : Kot vedno četrtek in predlog za pohod iz Domžal do Doba po lepo urejeni pešpoti. Narediti moraš kar nekaj korakov, da povežeš točki. Pot pelje mimo izliva Mlinščice, ki priteče v Račo. Tu imajo svoj raj ptice, ki veselo žgolijo v drevju v vodi se bohotijo race in racmani. Lepo speljana pot ob Rači in kar naenkrat smo v Dobu pri letnem gledališču Jožef Virk.

Po kratkem postanku smo naredili še ogled cerkve sv. Martina, ki je ena najstarejših cerkev .

Zaključek lepše povedano pot se je podaljšala do Hiše na Ttravniku, kjer smo se posladkale.

Pot do Domžal nas je vodila po krajših stezicah. Kljub oblačnemu vremeni smo se imeli lepo.

Sv. Peter nad Begunjami (839 m) ali cerkev na Gori

23.3. 2017 :Vreme prečudovito in odločitev Sv Peter nad Begunjami. Pot do Begunj pozna skoraj vsakdo. Begunje so znane po marsičem no da ostanemo veseli se spomnimo Avsenikov, ki imajo lično urejen muzej. Začeli smo hoditi proti Plečnikovi arhitekturi, ki je prislonjena v hribček in jo takoj opaziš. Pot je prijetna uhojena stezica po koreninah in mimo skalovja, ki je prihrumelo v dolino. Na poti smo občudovali cvetje, ki je bilo oprano od nočnega dežja. Med drevesi zagledaš dolino, ki se razprostira pred teboj. Ob robu gozda stoji prenovljena kapelica a pogled ti uide k cerkvi. Nekaj travnatih ovir in že korakamo po stopnicah, ki te pripeljejo do hišice Milke in Milana. Na dvorišču te pozdravi prijazen muc, ki dremlje na soncu. Iz hiše te prijazno pozdravi lastnica in te povabi, da sedeš. Ponudi čaj, ki ja zakladnica zdravilnih rastlin. Pogovor steče o njenih napisanih knjigah in o prijatelju, ki sta se srečala ne toliko nazaj in sedaj živita srečno na kmetiji. Gospa Milka nam je prijazno odklenila cerkev, ključ je velik približno 30 cm in izdelan z okraski. Cerkev je iz 17. stoletja.

Notranjost bogatijo čudovite freske, nastale po posvetitvi cerkve. Njihov avtor je Jernej iz Loke in so najbolj ohranjeno njegovo delo. Freske upodabljajo prizore iz legende o sv. Petru. Notranjost cerkve je nekaj posebnega, tako preprosto čudovita. Po slovesu , smo se podali po drugi poti v dolino. Pogled bega po hribih in pticah, ki krožijo okoli vrhov. V dolino se hitro spuščamo, gremo mimo Sankaške koče, kjer se lahko okrepčate.

Morda bi omenila, da poti vodijo iz več smeri, a večini iz Begunj.

Po učni poti iz Krašc pri Moravčah ob Rači

30.3.2017 : Že večkrat predlagana pot in nikoli realizirana je prišla danes v program. Pot se prične pri gasilnem domu ob cesti je informativna tabla. Pot je tudi markirana. Ob poti teče rečica Rača, ki je dobila ime po rakih, sedaj jih je le še nekaj. Rača je bila zelo pomembna rečica, ker so ob njej stali mlini. Rača je ohranila naraven tok z značilno obnovo vegetacijo. Hodiš po kraškem terenu, vidne so

vrtače. Pot je prijetno speljana po gozdu po travniku in se zopet spustiš ob vodi do cerkve sv. Andreja, ki je precej posebna po svojem videzu.

Malo postanka in krožna pot po travnati poti do izhodišča. Malo smo se podprli, da je stekla debata za naslednji podvig.

Slap Orgle pred Kamniško Bistrico

6.4.2017 : Pot do slapa večinoma vodi čez gozd. Večji del hodiš ob Kamniški Beli, ki se izliva v Kamniško Bistrico. Pot je dobro vzdrževana in markirana. Večinoma je senčna in obdana z skalnatimi gmotami. Po nekaj časa hoje pridemo do smerokaza, ki nas usmeri do bolj zahtevnih poti: Korošice in Konja, mi smo zavili levo. Dostop do slapa je malo skalnat še vedno dostopen do tolmuna, ki ga tvori slap Orglice ali Orličje, ki je dobil ime po orlih , ki gnezdijo v okolici.

V tolmunu je precej hladna voda. Malo ogleda na okoli in spust po krasni naravi v dolino.

Ker so se bližali prazniki smo si dovolili obilno malico, ki je prijala.